• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 185 امروز 0
7
قیمت به روز دلار;

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

  • کد خبر : 52
  • 30 خرداد 1400 - 14:52
پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
قیمت دلار در اولین ساعات اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، روند نزولی دارد و دلار از ۲۴ هزار تومان وارد کانال ۲۳ هزار تومان شد. دلالان بازار ارز می‌گویند بازار فعلا یکی دو ماه نزولی است اما بعد از آن همه چیز به نتیجه مذاکرات بستگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چارت نیوز به نقل از خبرگزاری تجارت‌نیوز، در اولین روز هفته، قیمت دلار ۶۴۰ تومان کاهش را تجربه کرد و روی محدوده ۲۳هزار و ۸۰۰تومان قرار گرفت که این کمترین قیمت اسکناس آمریکایی از شنبه هفته گذشته بود. به گفته فعالان،‌ روز شنبه پیام مذاکراتی به بازار رسید که زمینه‌ساز افزایش فروش معامله‌گران شد.

اما در زمان اعلام رسمی نتیجه نهایی انتخابات و ساعاتی پس از آن چه بر بازار ارز گذشت؟

ساعت ۱۴:۳۰ روز شنبه نرخ تا ۲۳ هزار و ۷۰۰تومان پایین آمده. یکی از صرافان چهارراه استانبول در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر می‌دهد که حجم معاملات امروز، به دنبال اعلام نتایج انتخابات، تغییر چشم‌گیری نداشته.

او در توضیح ادعایش می‌گوید: «پیروزی رئیسی اتفاق غیرمترقبه‌ای نبود، از زمان تایید صلاحیت برای همه قابل حدس بود. برای همین هم مردم از چند هفته پیش خریدهای خودشان را با در نظر گرفتن این مسئله انجام دادند، پس شوکی برای بازار در کار نبوده!»

او که دانش‌آموخته اقتصاد و سال‌هاست مشغول فعالیت در بازار ارز است، اینطور ادامه می‌دهد:« سیگنال‌های برجامی اخیرا خوب است، حتی آمریکا هم نیروهای خودش را از خاورمیانه خارج کرده تا چیزی امنیت مذاکرات را به خطر نیندازد. آرامش فعلی بازار هم بیشتر مدیون همین سیگنال‌های خوب است.»

دنیای اقتصاد نوشت:

شکست انتظارات افزایشی معامله‌گران دلار

افت قیمت دلار در شرایطی صورت گرفت که برخی از معامله‌گران احتمال می‌دادند روز شنبه، زمانی برای صعود اسکناس آمریکایی باشد. دسته‌ای از معامله‌گران عنوان می‌کردند، با شکست محدوده ۲۴هزار و ۲۰۰تومان به تعداد خریداران افزوده خواهد شد. عده‌ای نیز باور داشتند، نزول اونس طلا موجب ادامه فعالیت سکه‌بازان در بازار ارز خواهد شد. اونس طلا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه افت شدیدی را تجربه کرد که موجب شد سکه‌بازان در روز پنج‌شنبه حجم خریدهای دلار خود را بالا ببرند. آنها از طریق خرید دلار قصد داشتند از ارزش دارایی‌های سکه و طلای خود مراقبت کنند. برخی فعالان اعتقاد داشتند، با توجه به افت اونس طلا در روز جمعه، سکه‌بازان روز شنبه نیز اقدام به خرید دلار کنند. با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد. در واقع بالا رفتن احتمال لغو تحریم‌ها تمام زوایای دید دیگر را تحت‌تا‌ثیر قرار داد و فروشندگان دست بالا را در بازار به دست آوردند.

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاه : http://chartkhabar.com/?p=52

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.