• امروز : شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل 185 امروز 0
5
افزایش شاخص بورس

شاخص بورس ۱۵ هزار واحد رشد کرد

  • کد خبر : 1057
  • 18 مرداد 1400 - 16:23
شاخص بورس ۱۵ هزار واحد رشد کرد
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۵هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش پایگاه اطلاه رسانی چارت خبر به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۹میلیارد و ۸۸۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶هزار و ۷۱۵میلیارد تومان در بیش از ۷۷۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۵هزار و ۳۱۴واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۳۳هزار و ۱۷۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۸۳۷واحد، کل (هم‌وزن) ۴۹۵۸واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۱۳۲واحد، آزاد شناور ۲۰۶۴۰واحد و شاخص‌های بازرا اول و دوم به ترتیب ۱۰۸۶۴ و ۳۱۹۳۹ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۴۲۲میلیون ورقه به‌ارزش ۱۷هزار و ۷۸۹میلیارد تومان در ۴۲۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۴۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۴۴۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی مارون و فرابورس ایران شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، بیمه کوثر و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://chartkhabar.com/?p=1057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.